Компанія nikola готується пропонувати своїм клієнтам електричні вантажівки з двома типами силової установки на вибір: як чисто акумуляторні, так і оснащені водневими паливними осередками. Категоричних прихильників того чи іншого типу приводу серед виробників вантажної техніки поки не так багато, і компанія daimler вважає за потрібне підтримувати обидва напрямки.

Джерело зображення: daimler

Ще в 2019 році батарейний вантажівка eactros почав проходити випробування в німеччині, перевозячи вантажі між віддаленими на 7 км складськими приміщеннями, намотуючи по 168 км в день. З тих пір географія випробувань помітно розширилася і охопила швейцарію, а до програми випробувань підключилися і клієнти mercedes-benz.

В інтерв’ю cnbc глава вантажного підрозділу daimler мартін даум (martin daum) поділився своїми міркуваннями про ті труднощі, які стоять перед перевізниками і автовиробниками на шляху електрифікації логістичного автопарку. По-перше, вантажним машинам потрібно багато електроенергії, у випадку з батарейними версіями це виливається не тільки в збільшення маси, але і в подорожчання самого транспортного засобу. За словами даума, електрична вантажівка буде завжди коштувати істотно більше аналога, оснащеного двигуном внутрішнього згоряння.

Економії можна домогтися тільки на етапі експлуатації, і тільки за умови, що вартість електроенергії з відновлюваних джерел виявиться нижче нинішньої, а штрафи за виділення парникових газів будуть збільшені. Чисто економічно перевезення вантажів на електротязі в іншому випадку буде менш вигідна. Daimler до 60% продаваних до 2030 року вантажівок буде оснащувати силовими установками, що передбачають нульові викиди парникових газів.

Це означає, що компанія буде займатися розвитком інфраструктури не тільки для батарейних електромобілів, але і для вантажного транспорту на водневих паливних осередках. До 2030 року daimler допоможе побудувати 150 станцій заправки воднем, а на дороги буде виведено не менше 5000 вантажних машин на водневих паливних осередках. Керівництво компанії вважає за потрібне розвивати обидва типи транспортних засобів. Якщо на невеликих дистанціях ефективно зможуть працювати акумуляторні вантажівки, то на довгих дистанціях доцільніше застосовувати машини, що заправляються воднем. Робити ставку на якийсь один тип силових установок для компанії масштабу daimler було б занадто ризиковано, як пояснив мартін даум.