Хоча за даними інституту inegi сьогодні в мексиці менше 2% обсягів продажів машин припадає на електромобілі, в найближчому майбутньому ситуація може кардинально змінитися. За прогнозами неурядової асоціації постачальників nuevo keon automotive cluster, до 2035 року на дорогах країни буде вже 9 мільйонів електрокарів.

Businessinsider.com

Не менш важливо, що мексика є однією з головних виробничих баз для автоіндустрії на американських континентах — тут випускається близько 4 мільйонів машин щорічно. З переходом світової індустрії на виробництво електротранспорту, змінюють пріоритети і автовиробники в мексиці.

Сьогодні країна приваблює виробників автомобілів і запчастин з усього світу — виробництва тут мають 26 представників автоіндустрії, понад 600 постачальників запчастин та інших компаній, пов’язаних з випуском транспорту.

Крім відомих у світі і країні виробників на кшталт aptivplc і general motors, visteon corp. І ford, denso і toyota, є і численні локальні постачальники, включаючи rassini sab, metalsa sa і nemak sab і сотні дрібних компаній.

На автоіндустрію припадало 3% ввп мексики в 2020 році — близько 32 мільярдів доларів. Мексика є шостим за величиною виробником автомобілів і легких вантажівок у світі і четвертим у світі експортером транспортних засобів. Щороку дохід автоіндустрії становить близько 100 мільярдів доларів, у виробництві зайнято близько 900 000 чоловік.

Відомо, що вже зараз bmw, chevrolet, ford, honda, infiniti, nissan, porsche, renault, tesla і toyota випускають відносно недорогі електромобілі в мексиці. Ford виробляє багатоцільові гібриди з листопада 2020 року. При цьому компанія організувала тут індустріальну базу ще більше 100 років тому і тепер перепрофілює її на роботу в нову еру електротранспорту. Наприклад, перший електричний позашляховик mustang mach-e почали випускати саме в мексиці, а для оновлення виробничих ліній під випуск електрокарів на заводі в куаутітлані компанія інвестувала в нього додатково 420 мільйонів доларів.

У травні цього року general motors заявила про намір витратити мільярд доларів на розширення виробничих потужностей в країні — кошти підуть на будівництво на півночі ліній для випуску комплектуючих для електромобілів. Виробництво самих машин відповідного типу концерн почне тут в 2023 році.

Німецький стартап next e.go mobile також анонсував партнерство з мексиканськими компаніями для випуску електромобілів для північноамериканського ринку — автовиробники слідують прикладу tesla, яка вже має тут успішний досвід співпраці.

Місцеве законодавство і міжнародні угоди передбачають обов’язкове використання у виробництві компонентів, створених на місцях, тому автовиробники розглядають випуск тут літієвих акумуляторів з вдруге переробленого літію і компонентів для таких акумуляторів. Наприклад, про плани будівництва заводів з переробки літієвих акумуляторів заявила китайська ganfeng lithium.

Хоча мексика є популярною базою для випуску електрокарів, призначених для північноамериканського та інших регіональних ринків, в самій країні масовий перехід на електротранспорт сповільнюється через брак програм урядової підтримки виробників і користувачів, а також відсутність розвиненої інфраструктури для обслуговування електротранспорту.