Компанія honor провела круглий стіл на тему «нова архітектура ринку ноутбуків: динаміка і тренди». В ході заходу міжнародна дослідницька компанія gfk представила звіт, відповідно до якого провідні представники галузі, включаючи «м.відео-ельдорадо», microsoft і «яндекс», обговорили ситуацію на ринку, тренди і основні поведінкові зміни споживачів в росії в порівнянні з європою.

До початку пандемії в 2019 році в росії половина всіх замінних ноутбуків була старше шести років. В основному новий лептоп росіяни купували тільки після виходу з ладу попереднього. З урахуванням самоізоляції ситуація змінилася, і російський ринок ноутбуків виріс до обсягу, якого не досягав з 2014 року. Так, за два роки зростання склало 48% в росії, а в європі — 39%.

Також аналітики gfk відзначили різницю при виборі пристроїв між російськими та європейськими споживачами. Згідно з отриманими даними, в росії ринок ноутбуків преміального сегмента від $1000 був невеликий, на відміну від європи, де він займає до однієї третини. Незважаючи на те що в результаті пандемії частка преміальних ноутбуків в росії подвоїлася, основне зростання припало на моделі середнього цінового сегмента, зокрема, через дефіцит бюджетних моделей.

Крім цього, в рамках заходу обговорювався вплив пандемії на співвідношення онлайн – і офлайн-продажів на споживчому ринку. Продажі через інтернет-магазини зросли з 45% до 70% і з травня 2020 року демонструють стабільну ситуацію — в середньому 50%. Цікаво, що 70% споживачів, які купили ноутбук офлайн, уточнювали ціни і технічні характеристики пристрою в інтернеті, тоді як онлайн-покупці відвідували магазини особисто, щоб мати можливість побачити ноутбук наживо.