12 років тому, 2-го жовтня 2009-го року вийшла s. T. A. L. K. E. R.: поклик прип’яті, яка є останнім офіційним вийшов проектом в знаменитій серії.

S. T. A. L. K. E. R.: поклик прип’яті-другий самостійний аддон і прямий сиквел до вийшла в 2007-му s. T. A. L. K. E. R.: тінь чорнобиля. У грі нам була відведена роль майора сбу олександра дегтярьова, якому, як досвідченому сталкеру в минулому, було доручено розслідувати падіння урядових вертольотів на території зони і розібратися в тому, що там відбувається.

Гра була оцінена в основному позитивно ігровими виданнями, які відзначили якісний розвиток механік, закладених в попередніх іграх. Критиці ж піддалися “нечесна” оптимізація гри, яка була побудована на погіршенні графічної складової гри (в порівнянні з вийшла роком раніше «чистим небом»), і посередня у своїй цікавості основна сюжетна лінія.

Позитивно ж критиками були прийняті додаткові квести, які відмовилися від системи «убий-принеси» і були повністю прописані вручну. Також була відзначена висока реіграбельність квестів: кожен з них мав по кілька варіантів, де іноді навіть бездіяльність було вибором, відкриваючи недоступні до цього квести.

Самі ж гравці прийняли гру набагато тепліше ігрових журналістів, багато з яких визнали, що це – «той самий сталкер». На steam гра має 96% позитивних відгуків серед користувачів, що найвищий показник серед усіх трьох проектів серії s. T. A. L. K. E. R.

Завдяки активній спільноті модмейкерів, гра, не дивлячись на солідний вік, досі є дуже популярною серед гравців, ставши головним майданчиком для модів серії.

До привітань свого дітища підключили і творці серії gsc game world, зробивши відповідні пости з привітаннями в своїх соцмережах:

незважаючи на ретельну підготовку, операція «фарватер» в кінцевому підсумку терпить крах – військові вертольоти зникають в зоні безслідно. Для з’ясування причин провалу в зону був відправлений майор дегтярьов-співробітник сбу і в минулому досвідчений сталкер. разом з ним ми відповіли на» поклик прип’яті ” і вирушили в недосяжні раніше місця, де навчилися ховатися від раптових викидів. Вперше пішли на полювання на найнебезпечнішого хижака-химеру і міцно охоплювали зброю під час сутичок з бюрером. Ця подорож стала невід’ємною частиною історії нашого всесвіту, і сьогодні день, коли грі виповнюється 12 років з її виходу!