Стартап tusimple, що працює в сфері автономних вантажоперевезень, завершив перший рейс автономного вантажівки без водія в салоні по дорогах загального користування. Система автономного водіння компанії дозволила транспортному засобу без пригод подолати відстань в 129 км по вулицях і шосе між залізничним вокзалом в тусоні, штат арізона, сша, і розподільним центром у феніксі.

Джерело зображення: tusimple

Рейс, здійснений без втручання людини, став важливою віхою для компанії, яка прагне комерціалізувати свої технології до 2024 року. Поїздка на відстань 129 км зайняла 1 годину і 20 хвилин. Варто відзначити, що маршрут пролягав по завантаженому шосе i-10, яке є основним вантажним з’єднанням між лос-анджелесом (каліфорнія) і джексонвілем (флорида). Хоча вантажівка дійсно перевозила вантаж, пробна поїздка була спрямована на здійснення технологічних, а не комерційних цілей. За останні півтора року компанія здійснила 1800 пробігів загальною протяжністю 241,4 тисячі кілометрів і планує продовжити тестування автономних вантажівок наступного року.

Глава tusimple ченг лу (cheng lu) заявляє, що наступним логічним кроком і ключовим етапом еволюції технології стане її повномасштабне комерційне розгортання. Він назвав досягнення своєї команди вражаючою інженерною роботою, результат якої дозволяє безпечно виводити на дороги вантажні авто без водія.

В арізоні проводять випробування своєї продукції та інші компанії, які працюють над системами автономного водіння. Наприклад, з жовтня минулого року у феніксі проводиться повномасштабне тестування автономних таксі waymo. Однак варто відзначити, що вантажівки, через своїх великих габаритів і величезної ваги є транспортними засобами підвищеної небезпеки, тому tusimple доводиться проробляти колосальну роботу для забезпечення безпеки своїх машин.

Пілотний проект tusimple продемонстрував, що компанія досягла четвертого рівня систем автономного водіння. Її вантажівка змогла здійснити поїздку за сприятливих погодних умов у проміжку часу від 21: 00 до півночі. За даними компанії, вантажівка пересувалася вулицями, здійснюючи зміну смуг руху і орієнтувалася по світлофорах. В якості запобіжного заходу приблизно в 1,5 км за вантажівкою слідували поліцейські машини без розпізнавальних знаків. Крім того, у восьми кілометрах перед вантажівкою їхала дослідницька машина, що займається пошуком аномалій. У 800 метрах позаду їхала контрольна машина, яка могла при необхідності зупинити автономну вантажівку.

Tusimple в даний час експлуатує модернізовані вантажівки navistar, з якою компанія уклала партнерство в минулому році. До 2024 року tusimple планує розробити напівпричепи, призначені спеціально для автономних машин, які буде продавати своїм клієнтам.

Станом на грудень 2021 року служба доставки dhl зарезервувала 100 автономних вантажівок для інтеграції в свою діяльність, в результаті tusimple отримала замовлення в цілому на 6875 машин traton group, підрозділ vw з виробництва важких вантажівок, також підписав угоду з tusimple про спільну розробку безпілотних вантажівок.

Варто відзначити, що перше покоління вантажівок tusimple буде оснащуватися звичними елементами управління, необхідними для виконання таких завдань, як розворот у дворі, приєднання причепа тощо. Ці завдання як і раніше будуть виконувати люди, принаймні в перший час.