Кантрі-пісня штучного інтелекту посіла перше місце… у маловідомому чарті
Цього тижня в Інтернеті поширювалися заяви про те, що кантрі-пісня Breaking Rust, створена штучним інтелектом, «Walk My Walk» очолила кантрі-хіт-парад Billboard. Технічно це правда, але контекст важливий: пісня посіла перше місце в чарті Billboard Country Digital Song Sales, який відстежує продажі цифрових синглів. Ця діаграма має значно меншу вагу, ніж більш широкі показники популярності, такі як потоки Spotify або радіотрансляції.
Ажіотаж виник через те, що соціальні мережі поширили цю заяву без будь-яких пояснень. Насправді, Морган Уоллен досі займає перше місце в головному чарті країни Billboard. Billboard не підтвердив незалежно це твердження за межами цього нішевого рейтингу.
Сама пісня, хоча й прийнятна, нічим не примітна. На даний момент у неї всього 38 944 перегляди на YouTube, що говорить про відсутність масової популярності. Текст пісні, насичений кліше на кшталт «I’ve got dirt on my jeans» і назва виконавця «Breaking Rust» є навмисно загальними, побічним продуктом навчання штучного інтелекту на існуючих кліше кантрі. Особа автора пісні, зазначеного як Aubier Rivaldo Taylor, залишається невідомою.
Цей інцидент підкреслює ключову тенденцію: контент, створений штучним інтелектом, все частіше займає незначні позиції в чартах, часто через посилення в соціальних мережах. Хоча це не свідчить про широку популярність, це підкреслює зростаючу присутність ШІ в музиці.
Більше питання полягає не в успіху пісні, а в ширших наслідках для музикантів. Багато хто вважає створену штучним інтелектом музику порушенням авторських прав, оскільки моделі навчаються на існуючих творах без згоди.
Зрештою, діаграма другого рівня Walk My Walk є скоріше симптомом мінливого ландшафту, де ШІ може маніпулювати показниками, навіть не впливаючи на культуру. Цей інцидент служить нагадуванням про необхідність критично оцінювати вірусні заяви та розуміти контекст, що стоїть за позиціями в чартах.
Зростання вмісту, створеного штучним інтелектом, неминуче, і його присутність у музиці лише зростатиме. Питання полягає не в тому, чи домінуватиме ШІ, а в тому, як галузь адаптується, щоб захистити музикантів і зберегти творчу цілісність.
