Сильна коаліція відомих японських анімаційних студій на чолі з легендарною Studio Ghibli офіційно вимагала від OpenAI припинити використання їхніх творів, захищених авторським правом, під час навчання свого нового інструменту створення відео штучного інтелекту Sora 2. Ескалація конфлікту підкреслює зростаючу напругу в творчій індустрії щодо етичних і правових наслідків створення мистецтва за допомогою штучного інтелекту.
Асоціація розповсюдження іноземного вмісту (CODA), яка представляє інтереси багатьох великих анімаційних компаній, включаючи Studio Ghibli та видавця відеоігор Square Enix (творці франшизи Final Fantasy ), зайняла жорстку позицію щодо практики OpenAI. У заяві, опублікованій цього тижня, CODA стверджує, що більша частина продукції Sora 2, очевидно, повторює японські художні стилі та образи, наполегливо припускаючи несанкціоноване використання захищених авторським правом матеріалів для навчання ШІ.
CODA вважає, що відтворення творів, захищених авторським правом, під час машинного навчання, навіть ненавмисне, є порушенням авторських прав відповідно до суворих правових норм Японії. Хоча OpenAI публічно заявив, що Sora 2 використовує систему згоди відмови, щоб дозволити власникам авторських прав заперечувати проти використання їхньої роботи, CODA наполягає, що цей підхід не вирішує фундаментальної проблеми попередньої згоди, необхідної для використання захищеного авторським правом матеріалу в Японії.
Асоціація вимагала від OpenAI негайних дій, щоб припинити несанкціоноване використання японських анімаційних робіт і створити прозорий процес розгляду позовів про порушення авторських прав від компаній-членів. Цей конфлікт прямо відображає занепокоєння Studio Ghibli, яке раніше висловлювалося щодо мистецтва ШІ. Співзасновник Хаяо Міядзакі, шанована фігура анімації, публічно засудив штучно створене мистецтво як «образу самого життя», підкреслюючи глибокі філософські та мистецькі занепокоєння видатних творців японської анімаційної індустрії.
Ситуація є важливою, враховуючи статус Studio Ghibli як міжнародного сховища улюблених анімаційних фільмів, а також домінуючу позицію Square Enix на ринку відеоігор. Ця суперечка створює прецедент для більш широких дискусій про правові та етичні межі навколо креативних інструментів ШІ, особливо в таких регіонах, як Японія, де захист авторських прав є пріоритетом.






















